BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 23, 2010

BLOG PUAKA @ BLOG MURAHAN...PAKU DULANG PAKU SERPIH....


...........
what the hell.....
the first word yang terkeluar dari mulut aku....
guess what..???
petang tu kecoh satu rumah...
i thought something funny in youtube or something...

but..ade la mamat umah aku ni....
die suruh ak tgk satu blog puaka ni..
belongs to "kawan" aku...
merangkap my x housemate...

aku baca la kan...
bla bla bla....
dan ape yang aku leh komen...
WTH...
korang tau la kan...
nak tau ape yang die cakap...
semua mnde yang die tulis lam blog puaka die tu...
memburukkan kitorang...
(macam la baik n suci sangat)..
bak kat indon sok sok suci kok...

this is some yg aku copy from his damn blog...

(Apart from dat, here was d 1st tyme i've ever had d experience 2 deal wif "outsiders"..hehe..term nh d'gnekn by me for ppl yg i never met..or bcome close to..ok, i went to religious schools since primary school, 1st ABIM Seremban..then Maahad Ahamdi n lastly SAM Bestari..n now, Al-Azhar University..mmg xleh lari kn??hee..Alhamdulillah, praises b 2 Allah i hav been given dis opportunity 2 study our religion islam, endlessly..literally, endlessly..hehe..so, bak 2 d story, dis is d 1st tyme jmpe n hav 2 befriends dgn ppl yg kdg2 xd pn religious backgrounds..skula dulu kat sekolah kebangsaan shaje..or, skula MRSM..(i hav nothing againts ppl drpd skul kebangsaan, or MRSM or SBP ke ape, juz totally secluded not all, minority issues nga certain2 ppl aj kowt)tnye blaja arab x, nope, never, xske..(plek je sbb kat Azhar blaja Aqidah, Fiqh, Tauhid n many more dlm Arab..cmneh la dorang nk cope nh??)..so, i had d chance 2 tggal serumah dgn mreka..wee~~..hee..sronok gler (sarcasm 2 d MAX!!)..
Tell u wat, in d end i had 2 get out of d house..hmm..sorry 2 say, mmg xslesa duk nga diorang..wlaupn it's all fun, socializing about wif their totally social frenz, but dat's not me..(suddenly i remembered a part in sum movie where a priest goes all "I'm a man of God"..hehe..ttbe je) controversional cket la wat i did nh..but, i followed my guts, n it's time for me to get out, find a new place n begin a happy start(apkah yg daku me-ra-pu ini??kihkih)..it's juz tyme for me to find my identity..2 live up 2 d expectations of people..(sbb org slalu kte, "Azhari kn, act like one"..huu..pdas2..tp btul jgak..Azhari ad ke lpak2 nga org isap rokok, syeesya, kluar lepak2 mlm2..huu..insaflah teman2ku..)


P/S:rumah tuh skrg ad 2 syeesya yg mreka gune kdg2(harap2 la..if tiap2 hari..dunno wat 2 say lar)..astaghfirullah, sedih m'dgr..n diorang slalu ponteng klas2 dirasat islami sprt al-quran dan aqidah..bukan niat nk m'burukkan, ttapi utk renungan bersama)

aku bukan nak buruk burukkan sape2 kan...
tapi lau kiter mencarut kat cermin same la macam kiter mncarut diri kiter sendiri kan....
same la lam kes ni...
lau ko raser ko tu perfect sangat...
cermin la diri ko sendiri tu dulu...
aku raser la kan...
bukan nak cakap la....
lau aku tulis mnde2 pasal ko...
satu hari 12 malam pn x abis...
siap boleh buat karangan spm lg tu...
n for sure la dapat A + kan....
hahahahhahah....
(ko ingat ko sorang jer ader mulut longkang..)

apart from that...
aku memang x puas hati lau ader orang suka mmburukakan orang lain..
n post kat blog yang murahan...
tapi lau die nak main ngan api..
aku bleh jer..
nak main ngan ibu api....

die cakap lam blog die tu kan..macam la die x penah buat semua tu...
nak aku list satu2 ker..???
baru ko tau langit tu tinggi ke rendah....
n tentang klas islamic yang kitorang x datang....
ko kire ker brape kali kitorang x pergi..
coz ko ader ke mse klas tuuu...
invisible man ke ko ni..????
memang impossible...

batang hidung pancreas ko pn x nmpak...
smpai dr akram@ org yang jage kitorang ka al azhar pn tnya mne ko...
n lcterer lab physic pn tnya kitorang...
ader ke objek bernama tuttttt.....
kat lam klas tu..
coz x penah datang klas...
aku ulang yer kawan kawan...
X PENAH DATANG LAB FIZIK....

gempak kan...
wow..terer mengalahkan prof x datang klas....
maybe otak die genius above 200 kot...hahahahah..
x pun ader seventh sense kot..
yang die bleh tau aper yg lcteruer ajar hri tu...
tu x termasuk lagi klas2 lain....
malas la nk cakap..buat pedih tangan aku menaip jer...

part yang ko x selesa dok ngan kitorang tu...
thankz la k...
coz ko dh menyampai kan hasrat hati kitorang...
hahahahahah,...kitorang pn aku raser la 200 kali ganda,,,
x selesa tinggal ngan ko...
atas sebab per.....
tu hanya aku ngan housemate lain jer yang tau..
betapa seksa nya berada bersamamu....
dengan ..... dan ..... yang ......gler.
memang tutttttttttttt....
lau aku sebut lam tv pn..
aku raser kna banned...

aku tau la kan..
ko tu bekas sekolah agama...
n what so ever sekolah islamic lagi yang ko masuk...
tapi tu x menjamin perangai ko kan....
naper..???
lau masuk sekolah agama..
cnfirm jadi ustaz ustazah ker....
buktikan kat aku la beb...
cakap ngan ketiak memang senang...
and my advise cermin lah muker n perangai ko kat cermin gym k...
bru la ko nmpak sudut perangai ko 360 dgree...

azhari xleh lepak ngan bdak2 isap rokok...?????
fatwa mne ko ambik ni...
terpesong2 ....
kesian n memang memalukan....
ni la lau "ilmu" dah melampaui otak ko yg kecik lg kiut tuu...
pedas sket kan..
tu bru sket...
baru la "cntroversional" macam ko cakap lam blog longkang ko tu...
insaflah wahai ex housemate ku...


kitorang bleh cope x ngan subjek2 islamic..???
cbe ko tanya soklan tu kat dri ko sndiri..
i mean yer la kan..
ko bersamaan 2 orang..
opssss..
aper aku merepek ni...
lau dh x pergi klas..
segenius mane ko pn...
lau xder lam klas yang mulia tu..
x kemane nyer "ilmu" yang sedia ada ko tu...
alasan sakit la tu la ni la...
ok la kitorang yg baik hati ni bleh cayer la...
tapi lau kitorang tanye sakit per...
ader la ader la...
opsssss...
nak buat cam drama ker....
last2 muvie baru nak reveal ko pnyer penyakit..
hahahahahah..bleh buat cter hndustan tuuu...
tajuk die..
lu pikir la sendiri....

last but not least...
jangan la mmburukan kan orang lain..lau diri sendiri dh buruk siap berkulat lg..
lauko nk terus bahan kitorang..
silakanlah..kitorang alu alu kan..
opssss..
ko kan ader back up...
takutnyerrrrrr......
ingat tu k...
cermin diri sendiri dulu....
lau ko raser kitorang ni bruk n jelik what so ever...
ko tu 200 kali ganda....
ingat tu..!!!!
200 kali ganda lebih teruk dari tu.....

p/s: seronok sbab bdak2 sbp ngan mrsm jer yang ader lam umah ni...
yer lak kan..bdak sekolah agama tu kan mne bleh "masuk" ngan kitorang...
nak bertapa la katakan...





3 comments:

adibbfirdaus said...

yeaaahh iswan!!
tapi nape tak longkang lagi..
ko kutok je dak tu abes2an..
poyo nak mampos..
padahal dak skola agame tu ciput je yang 'baek' sangat..
yang len macam antu lbey lg dr dak mrsm ngn sbp..
bodo punye makhluk kan..
haha.
tak malu..
da la reveal nme skola dye dlu..
aku rase msti dak2 skola dye dlu paneh gile coz da burokkan dorg skali..
buduh punye olang!haha

tarabas said...

hhahahahahh..tu la..aku nk melongkangkan lg mulut ak ni..tp x smpai ati kot..smpai kat kerongkong jer..hahahahah...tu la..siot pnyer dak..ingat skol agama..ko keagamaan sngt ker...pirahhhhh...thankz sham...

adibbfirdaus said...

fire je dye abes2an..haha
bukan dye ley wat pape pon..
blog kite..sekati kite ;la nak wtpe kan..