BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 26, 2009

AKU...

aku...
dalam perjalanan menelusuri hidupku,
aku berdiri menapak kaki,
meminta simpati dari ilahi,
memohon berkah yang belum kutemui.

aku..
seorang insan yang penuh dengan harapan,
harapan yang mungkin palsu pada sesetengah insan,
tapi aku tetap aku,
berpegang pada takdir hidupku...

aku..
hanya khalifah allah di muka bumi ini,
mencari sinar dan keredhaanNya,
yang mungkin belum aku temui,
dalam liku-liku hidupku ini...

aku...
kadang -kadang aku tertanya pada diriku,
dimanakah keadilan di muka bumi yang sementara ini,
dimanakah kebahagiaan yang aku idamkan,
hanya masa yang menentukan...

aku...
hanya insan yang mengharap,
dan berharap agar hidupku di penuhi tawa suka,
dan berharap agar hidupku dipenuhi rahmatNya,
dan berharap agar hidupku di penuhi jawapan,
jawapan kepada kata-kata hatiku yang duka...

aku...
tetap aku dan akan terus menjadi aku,
sampai ku temui sinar hidupku,
yang akan menemani ku kala aku kesunyian,
dan di kala aku keseorangan,
juga di dalam lenaku yang panjang...

aku...
aku tetap aku.....





coretan:perindu sepi
12.32 pm
21.09.2009

0 comments: