BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 27, 2010

THE 20'S.....BIBIK BIBIK SEORANG DEWASA..???

........
20
aper yang korang dapat tafsirkan dari angka 20..???
mungkin pada sesetengah orang...
20 tu hanya sekadar nombor selepas angka 19....
atau sekadar angka di kalendar 2010...

tapi pada aku..
20 tu sangat memberi kesan kepada hidup aku...
pada aku juga..
20 tu telah membawa aku ke alam lain..
alam yang aku belum sedia nak tempuhi...
alam dewasa ......

serius aku mengaku..
aku memang x suker...
nombor 20 ni...
just imagine la kan..???
lau ader orang tanya umur ko kan...
sebelum ni aku jawab 18,19 dll...
tapi lepas ni...
aku kna jawab 20..
aku dh pikir mnde2 ni lamer dh..
cmne la idup aku maser 20 an...
and now...


arghhhhh...sengsara nyer....
aku x suker...
dan pada angka ni juga la aku mula kena memikirkan tentang jodoh...
dan mnde2 yang orang dewasa kna pikir....
memang tension kan....
aku mamang x ready lagi nak anjak ke alam dewasa ni...
n aku mengaku my teenage life is the best....

bercakap tentang jodoh...
dah ramai kawan-kawan aku yang telah bertunang...
memang pada awalnya aku pikir..
kolot,kmpung dll...
buat per kawin awal kan..???
enjoy lu la kan.
xkan nak menghabiskan sisa-sisa remaja dengan perkara serius cmtu kan..

tapi bila aku pikir -pikir balik...
memang aku dah perlu memikirkan semua tu...
life is not too simple like i was thinking...
jodoh xkan datang lau kiter x cari...
nak harap kan bidadari..???
jangan harap lahhh....

teenage life...
best kan zaman remaja...
masih teringat lagi zaman-zaman sekolah menengah...
dengan kawan-kawan....
dengan ego masing-masing..
dengan 1001 perangai masing-masing...
tapi tu la yang membawa keceriaan kepada zaman remaja aku...


dan yang aku paling ingat..
saat-saat dengan kawan baik aku...
memang happening gler...
makan samer samer..
gelak samer samer...
nangis samer samer...
(mandi jer x samer samer..heheh)

life is too boombastic...
betul kan orang kata..
jangan sia sia kan zaman remaja kita...
n aku ader gak la mnyesal sket2 ....
x memenuhi zaman remaja aku dengan mnde2 yang aku baru pikir pada tahap 20 an ni...
arghhhhhh.....
best nyer lau aku dapan ramal maser depan....

20 an...
masing masing buat hal masing masing...
ader yang dh nak grad...
ader yang dh nak abis study...
n ader gak yg dh kawin...
ader yang dh keje pun...
so masing masing with their own lifestyle...

pemikiran pn dah matang jauh dr 3 tahun lepas...
nak buat keje2 budak-budak pn pikir 2 3 kali...
hehehehheh...

lau la ader mesin balik ke mase lampau...
aku nak jer balik ke zaman sekolah ....
zaman di mana penuh ngan tawa duka...
zaman yang aku adalah aku...
dan sekeliling ku adalah rakan seperjuang aku...
yang x hipokrit dan sama-sama berkongsi kejayaan masing masing..

1990..
tu lah tahun aku lahir..
dan bulan 6 ni aku genap 20 thun...
aku mengaku yang aku bleh dikatakan tua...
tua dan matang untuk membuat keputusan sendiri....
keputusan yang menentukan nasib idup aku...
soal jodoh..???
soal keje..???
soal kuarga...???
semua nyer terletak kat bahu aku sekarang ....
dah xder dah acuh x acuh...
mende2 kecik pun dah kena pikir serius yang mungkin...

cinta...
cinta monyet la..cinta beruk la..
macam macam cinta di zaman remaja...
sampai ader yang terguling guling sebab putus cinta...
ader lak yang x makan seminggu sebab awek tinggal..
hheheheheh...lucu kan semua ni...
pengalaman yang xder kat mana mana life ..
hanya di zaman remaja....
ader tu lak...awek sampai 5 6....
playboy la katakan....hahahahah....
bile pikir pikir balik...
seronok dan lucu pn ader...
heheheheheheheh...tu la keindahan cinta remaja kan....

3 comments:

raudah said...

salam..heheh..tegelak2 saya baca entry awk...mmglh firdaus dh 20 kne mula fkir tntg byk bnda tp jgnlh tension je bunyi tu..:P apalah awk ni heheh...dlm byk2 bab..bab kawin laa y plg byk diulang...Cinta tu akan dtg sendiri awk...bkn dgn mencari tp dgn mempersiapkan diri(^_^)..

layyinul harir^cuiya said...

haha..lawak la abg firdaus...
tak sangka senior sy punye blog camnih..cam org dewasa yang takut tua jer...
hehe..anyway..nice=)

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/