BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 3, 2009

INDAHNYA KARUNIAMU......

aper korang paham tentang takdir ..?
actually kan..
aku pun x berapa paham gak aper sebenarnya takdir n...

tapi kan..
baru2 ni kejadian yang ber laku ke atas aku..
yer la kan..
tentang hal universiti tu...
telah sedarkan aku bahawa allah telah menyediakan ...
peluang yang lebih baik dari sebelum nya....
yang kita sendiri x sedar...
yang kita raser allah telah menghukum kiter...
padahal allah pilih something yang lg bagus untuk kita...

camni sebenarnya...
hari tu maser tau yuran mansoura naik..
aku memang down gler....
x tau nak kongsi masalah ngan saper..
nak bgtau parents...
aku takut dorang terkejut lak...
so aku simpan sorang2 jer la....


aku hanya berserah dan berdoa ke pada allah...
moga2 aku dapat pertolongan dari Nya....
dekat seminggu aku menderita korang tau x...
yer la kan...
masalah duit ni bukan masalah main2...
lg pn banyk tu....

ngan perbelanjaan aku lg kat cni....
kawan aku pn nasihat kan aku...
doa banyk2..
mungkin allah bagi hidayat...
mgkin allah nak uji aku ....
kuat x iman aku..
tapi aku sedar betapa lemahnya imam aku...

aku memang x dapat study lam mase semnggu tu....
memang x tenang jiwa aku ni....
aku mntak tolong umi..
tlg selesaikan masalah ni...
aku kongsi gak ngan kawan aku kat mesir n..
(nama dirahsiakan).....

tapi kan..
allah maha adil dan mendengar apa hamba nya inginkan...
korang tau x..
lam kesedihan aku tu...
aku dapat berita yang kitorang mungkin di pindahkan ke al azhar..
yuran kat sana murah..
aku memang bersyukur gler time tu...
memang x dapat nak diungkapkan ngan kata2...
hnya allah yang tau betapa gembira nya ak...

then aku realize....

mybe ader hikmah atas penderitaan kita...

maybe allah ingin kita pilih jalan yang lebih baik..

and maybe jalan aku tu mungkin bukan kat mansoura....

tuhan tau aper yang terbaik untuk kita....

insya allah..

jalan yang aku pilih kat al azhar ni jalan terbaik untuk aku..

yang telah dipilih oleh allah....


ya tuhan..
sungguh besar kasih sayangMu terhadap hamba2 nya...

5 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah,,baru aku taw cite sebenor,,blajo molek neh

Sang Harima said...

Allah memang maha segalanya. Bergantunglah hanya pada dia...

Anonymous said...

hmm..blajr molek la deh.idup tmpt ore pndai2 bwk diri.lamo x dgr kabar mg tup2 doh duk mesir doh..

satzim said...

da~ tu la kalo nk shoppin' tu beringat2 la.. ni bj pun nk yg designer promote.... haha... nway free, pls di visit ma blog ya....

tarabas said...

thankz la anonymous..saper la bdak ni..aku pn x tau...

satzim: hahahah..banykla ko pnyer shopping...kat cni barang mahal2 la...mne la nk cr stok2 sogo..x dapet la...gpun designer kat cni seme cikai2..hahahah..